söndag 28 juli 2013

Test 5 - Tvätt med förbehandling (Vanish Oxi Action Crystal White) och en halv skopa av samma pulver i tvättmedelsfacket


I broschyren jag fick med Vanishpaketet rekommenderas det att man förbehandlar svåra intorkade fläckar med 1/4 skopa pulver upplöst med 3/4 skopa vatten. Så i detta test gör jag detta och har även en halv skopa pulver i tvättmedelsfacket.  Här har ni en bild som visar!





Inte ett spår av några fläckar kvar! Jag är faktiskt lite imponerad! :-D

Jag gjorde även samma test  med den vanliga rosa burken med samma fina resultat.


MEN.... försökte även med Jonatans nerkladdade body med samma metod och resultatet syns...




Något som jag tidigare också erfarit är att Vanishpulver inte verkar vilja bita på tomatsåsfläckar. Men vad gör det? Ut med plagget och sola det några timmar och vips är tomatsåsfläckarna borta! Så Vanish verkar bita på ketchup men inte tomatsås med denna metod. Ska även prova med blötläggning med Vanishpulver samt Vanish Oxi Action Gel innan jag ger mig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar