torsdag 27 juni 2013

Det stora fläcktestet!

Då sparkar vi igång denna blogg igen med ett stort fläcktest! Jag har varit medlem i Buzzador i flera år och fick nu äntligen vara ned att buzza igen. Och fick igår hem ett stort paket med Vanish! Senast jag provade Vanish så lyckades jag inte få bort rödvin och efter det blev jag lite anti mot medlet i och med att det alltid funkat tidigare. Mitt favoritmedel mot fläckar är flytande Ariel och det funkar nästan på alla de fläckar jag har problem med och är dessutom myyyycket billigare än Vanish. Så en gång för alla så ska jag prova och se vilket medel som passar bäst till olika typer av fläckar. Har klippt sönder några gamla vita T-shirts och gjort 14 fläckar på alla provlappar och tänker testa följande fläckar:

 1. Vattenmelon
   

 2. Hallonsylt 
   
3. Rött vin
 

4. Rapsolja

 5. Gräs

6. O´boy 

7. Tomat

8. Apelsin

 9. Banan

 10. Te 

11. Maskros 

12. Bebisbajs 

13. Blåbär 

14. Kaffe. 

 Hade velat ha blod också, men har tyvärr ingen tillgång till det just nu ;-). Fläckar som tvättas direkt går oftast bort utan behandling så det känns inte som nån match. I stället så låter jag fläckarna torka in i några dagar. 

 Har fått tre olika Vanishprodukter som ska testas. 
 1) Vanish color pulver 
 2) Crystal White pulver
 3) Vanish color gel 


 Jag kommer att göra olika test, inte bara med Vanish. Har totalt fläckat ner 18 vita lappar med 14 fläckar var. Kommer också att kolla om det blir nån skillnad mellan att tvätta med vittvättmedel och medel för färgtvätt samt kika om det blir skillnad mellan 40- och 60-graders tvätt.

Spännande ska det bli tycker jag! Säger fembarnsmamman med fläckborttagning som hobby! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar