måndag 9 februari 2009

8 km




Idag har vi varit på långpromenad i det fina vädret! Det var riktigt skönt!

Vi tog bussen till hållplats Hästhagen och fortsatte vår tur från tidigare. Väsby har ett upplevelsestråk runt hela kommunen på ca 4 mil som jag har som mål att gå i etapper. Nu var det ett tag sedan vi gick i och med att det varit sjukstuga här ett tag, men idag så tog jag mig i kragen och tog en runda på hela 8 km! Det kändes t o m i mina ben kan jag säga. Är imponerad att barnen orkade, trots lite gnäll lite då och då. Samuel sov en liten stund, och låg snällt vaken stora delar av turen.

Och vilken fin runda det var. Tänk att det finns så fina stråk i Väsby! Och att man bott här i massa år utan att veta om det! Först passerade vi Fresta kyrka och sedan kom vi fram till Sanda Ängar som var otroligt vackert. Efter ett tag nådde vi fram till Norrvikens strand och solen bara gassade så man fick ont i ögonen. Jag tankade serotonin i hundra, härligt!

Vi fortsatte turen till Infra City och gick in på Barnens hus för att kika på tåg och dockor och för att låna toaletten... =)

Från Infra City tog vi bussen till stationen och gick därifrån hemåt.

__________________________________________________________________________________


Samuel är mycket bättre nu. Magen är okej och han tar igen ätandet nu med råge. Ikväll fanns det ingen botten i honom kändes det som! Fast nån knepig period har han kommit in i, för han vägrar somna själv i sängen. Han reser sig upp till stående mer och mer och är riktigt duktig på att stå kvar. Är inte direkt nervös att han ska ramla och slå sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar