söndag 1 februari 2009

Söndag och sjukdomar

En helt vanlig söndag...

... förutom att Magnus jobbar och att barnaskaran fortfarande inte är kry.
Alexander fick lite feber igår kväll, Anja hostar fruktansvärt och Samuel rosslar, hostar, matvägrar och bajsar löst en gång i timmen. Minst.

Själv sitter jag här oduschad i plagg jag roffade åt mig från närmsta ställe, amningslinne (ja jag helammar numera... suck) och långkjol (grå och noppig, köpt nån gång på 90-talet, haha!)och känner mig allmänt tråkig. Vad ska man ta tag i?

Skulle vilja sy, men känner ändå inte för det. Tvätten. Ja den måste jag fixa. Städa? Jepp, men orkar inte. Nej fan är det lunchdags snart? Då blir ju köket stökigt igen. Samuel vaknar nog vilken minut som helst. Mmm kul att mata honom, han får kväljningar av allt utom smörgås. Har man otur så kräks han upp lite slem. Hmm undrar hur det blir med dagis i veckan. Går de dit så kommer de väl hem med nåt nytt skit som Samuel blir smittad av. Stackarn går ju knappt upp i vikt pga av alla sjukdomar hit och dit konstant. Jämt. Alltid. För evigt? Ja, så är det.




Ja och amaryllisarna blommar så fint än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar