måndag 2 februari 2009

He is back!

Samuel har fått tillbaka sin aptit idag, men redan igår började solen skina lite smått igen. Så skönt att han äter igen! Istället satt jag ikväll med två stora överproducerande tuttar. Blev bra kvällis till det lille charmtrollet. Han har varit på så glatt humör idag så hjärtat bara smälter! Och att stå är det som gäller. Stå och stå och stå. Ställde sig upp motbadkarskanten idag när vi badade och var så lycklig! Vi får se om han blir tidigare på att gå än de andra två. Imorse höll hans blöja på att explodera. För det första hade han kissat rejält i natt, för det andra hade han ätit något som man ser på bilderna nedan. Det som låg i blöjan var det värsta jag sett! Det hade läckt igenom så halva pyjamasen var... hmmm.... harkel.... SVART!





Det här med sjuka spädbarn är något helt nytt för oss. Alexander och Anja var aldrig nämnvärt sjuka då. Vad jag har lärt mig (eeeh eller påminnt mig om) är att barn kan bli rackiga i kistan av allt snor och slem som de sväljer ner. Trodde han åkt på magsjuka också! Läste nånstans på nätet: "När näsan rinner, rinner det även från magen". Men även att spädbarn kräks lätt vid matbordet när de är förkylda. Ja Samuel fick ju kväljningar så fort han fick mat i munnen. Ploooooosh...då kom allt och lite till upp... nice. Ja jobbiga dagar har det varit. Har varit nära att åka in till akuten ett flertal gånger. Har ringt både akuten, vårdguiden och vårdcentralen och beklagat mig.

Alexander har varit lite risig idag och hade hög feber i natt. Så han får stanna hemma imorgon. Anja är fortfarande trött efter influensan. Vilken skillnad det är på att ha förkylda småbarn jämfört med spädbarn! Oron ligger på en helt annan nivå.

Haha! Måste bara visa en bild på nåt som både Magnus och jag tyckte var halvt chockerande!

Magnus köpte en 5-kilos säck med potatis på ica maxi igår. När han öppnade påsen blev vi alldeles chockade! Alltså vi har aldrig i hela våra mångåriga liv sett större potatisar!!! Jämför med kiwin!



"Hur många potatisar vill du ha idag älskling? Två eller tre?" *asg*

Två potatisar vägde 1 kg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar